poniedziałek, 22 listopada 2010

22-11-2010 (dzień 317)

Obecna obsada (wiem, znów zmiana, ale jednak brzanki to jest TO, szczegóły za chwilę):
- 40 x Brzanka odeska (Barbus „odessa”)
- 6 x Bocja siatkowana (Botia lohachata)
- 22 x Bystrzyk Amandy (Hyphessobrycon Amandae)
- 3 x Gurami mozaikowy (Trichogaster leeri)


Forumowicze często pytają, jak utrzymuję w ryzach wąkrotkę. No nie jest to łatwe zadanie, bo bocje strasznie szaleją i co jakiś czas wsadzam ponownie wykopane przez nie gałązki. Ta roślina ma bardzo cieniutkie korzenie, i chyba tylko dzięki temu, że zamiast żwirowego podłoża mam piasek, udaje mi się ją tak sadzić.

Ci, co mnie lepiej znają i dłużej obserwują, być może zauważyli, że znów wróciły brzanki. Co prawda tym razem odeski. Powód - nie są tak uszczypliwe jak sumatry, a jednocześnie bardzo energiczne i piękne. Ich "walki" o przywództwo w stadzie, zaloty, odwaga w starciu z moim synkiem, niesamowite pływanie w ławicy za pokarmem lub za wodzem, i deliketne kąsanie ręki w wodzie - to bezkonkurencyjne zachowania.Nie umiem przysiąc, że zostaną u mnie do końca swoich dni (wystarczy, że złożyłam taką przysięge mężowi :-D), ale na pewno na dłużej.
Wkrótce postaram się nagrać jakiś filmik z ich zachowaniem. Nie będzie to łatwe zadanie, bo ilekroć się zbliżam, one wszystkie podpływają do jednego kąta oczekując jedzonka - żarłoki ;-)

Akwarium 240 l

Akwarium 240 l



Brzanka odeska (Barbus „odessa”)



Brzanka odeska (Barbus „odessa”)


2 komentarze:

  1. Na twoich blogach chyba nic nie pisałem , ale teraz muszę -to przez nowych lokatorów ;) Sam ostatnio polowałem na brzanki odeski [lub titteya , ale żadnych nie znalazłem ]. Podobno ich "bójki" są najładniejsze wśród brzanek , możesz to potwierdzić ? Koniecznie nagraj filmik ;)
    Teraz mam powód , aby częściej do ciebie zaglądać ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie [http://rybkiadzachy.bloog.pl]
    Adżacha

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej dynamiczne, najczęstrze i zarazem najpiękniejsze bójki prowadzą jednak brzanki sumatrzańskie. Jednak odeskie też lubią się pogonić. Oczywiście w krótce nagram filmik i wstawię na bloga.

    OdpowiedzUsuń